Aktualności - Szkoła podstawowa

Naukowa Szkoła Ignacego

W roku szkolnym 2019/2020 nasza szkoła przystąpiła  do konkursu o tytuł Naukowej Szkoły Ignacego IV edycji programu „Być jak Ignacy” – odkryj tajemnice nauki. Organizatorem i sponsorem konkursu jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza.

Dzięki całorocznej pracy koła naukowego „Sówki mądre główki”, wsparciu rodziców oraz pracy i determinacji  nauczycieli, otrzymała tytuł  Naukowej Szkoły Ignacego w województwie małopolskim oraz nagrodę finansową wysokości 8 tys. zł.

Nagroda została przeznaczona na wycieczkę edukacyjną dla uczestników koła naukowego, na nagrody dla nich oraz na zakup doposażenia świetlicowego.

 

Więcej informacji

Więcej

Nauczanie zdalne

 

Do 3 stycznia 2021 r. uczniowie klas I-VIII realizują nauczanie zdalne.

Szczegóły organizacyjne – dziennik LIBRUS.

Oddziały przedszkolne pracują bez zmian.

Więcej

Ślubowanie klas pierwszych

 
W dniu 14 października w sposób bardzo uroczysty Pierwszoklasiści dołączyli do społeczności szkolnej.
Życzymy Im licznych sukcesów w nauce i wspaniałych przyjaźni na wiele lat.
Pamiętajcie, że każdy z Was jest ważny, wartościowy i wyjątkowy!
 
Więcej zdjęć na naszym Facebooku.
 
Więcej

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

 

Jest nam miło poinformować, że nasza Biblioteka szkolna uzyskała wsparcie finansowe na wzbogacenie zbiorów bibliotecznych w kwocie 15 000 złotych w projekcie „Narodowy program rozwoju czytelnictwa” – priorytet 3: rozwijanie zainteresowań uczniów przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych.

„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” to akcja, której celem jest rozpowszechnianie czytelnictwa i zachęcania do sięgania po książki.

Celem priorytetu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów przez wspieranie organów, w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa.

Więcej

Katalog biblioteki szkolnej on-line

Zapraszamy do korzystania z internetowego katalogu naszej biblioteki: m004312.molnet.mol.pl
W związku z tym, że wolny dostęp do półek w bibliotece jest ograniczony i książki podaje bibliotekarz warto sprawdzić wcześniej, jakie książki są dostępne w bibliotece.

Jednocześnie przypominamy, że powiększył się nam zasób tzw. „Nowości”. W związku z prowadzoną w ubiegłym roku szkolnym akcją „Czarodziejska skrzynka” – prawie wszystkie zaproponowane przez uczniów pozycje zostały zakupione.

Zapraszamy 🙂

Więcej

Ubezpieczenie

Szanowni Państwo,

zgodnie z wiadomością uzyskaną od Rady Rodziców informuję, iż na rok szkolny 2020/21 rada zarekomendowała ofertę AVIVA – Grupowe Ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków.

Ubezpieczenie obowiązuje od dziś (1.09.2020) do 21. 08.2021.

Sugerowana data wpłaty z Państwa strony – do 30 września 2020 r.

Przypominam, że ubezpieczenie dziecka jest DOBROWOLNE.

Wszelkie informacje znajdziecie Państwo poniżej w wiadomości od opiekuna naszej szkoły – p. Beaty MIGO.

Z poważaniem
Monika Musiał-Taźbirek

ULOTKA

LINK DO WYBORU WARIANTU UBEZPIECZENIA

Więcej informacji  

Więcej

ZEBRANIA

ZEBRANIA Z RODZICAMI

 

Zapraszamy rodziców uczniów na spotkania z wychowawcami

w dniu 9 września 2020 r. (środa)

w następującej kolejności:

 

godz. 17:00 – 0A (sala 22), klasy Ia (sala 37), IIa (sala 35), IIIa (sala 45), IVa (sala 50)

godz. 17:30 – 0B (sala 21), klasy Ib (sala 30), IIb (sala 36), IIIb (sala 29), IVb (sala 48)

godz. 18:00 – 0C (sala 20), klasy V (sala 9a), VIa (sala 54), VIIa (sala 9), VIIIa (sala 56)

godz. 18:30 – VIb (sala 49), VIIb (sala 55), VIIIb (sala 50)

 

Sale 20, 21, 22 – parter szkoły – oddziały przedszkolne

Sale 9, 9A – parter szkoły przy przestrzeni kawiarenkowej

Sale 29, 30, 35, 36, 37 – I piętro – klasy I-III

Sala 45 – półpiętro (przy salach gimnastycznych)

Sala 48, 49, 50, 54, 55, 56 – II piętro

 

Więcej

LIST DYREKTORA SZKOŁY

 

Szanowni Państwo,

Przed nami nowy rok szkolny, w którym obowiązywać będą szczególne zasady bezpieczeństwa wynikające z bieżącej sytuacji epidemiologicznej.

Uprzejmie proszę o zapoznanie się z poniższymi informacjami.

 

  1. Akty prawne / zalecenia / wytyczne

Nasze działania w tej kwestii wynikają z rozporządzeń MEN, zaleceń i wytycznych Głównego oraz Powiatowego Inspektora Sanitarnego.

Zalecenia i wytyczne są aktualizowane i ich zmiana wpływa na zmianę organizacji naszej pracy.

 

Najważniejsze ostatnie akty prawne oraz zalecenia:

Więcej

Rozpoczęcie roku 2020/2021

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną i koniecznością stosowania się do wytycznych GIS i MEN rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021 w dniu 1.09.2020 /wtorek/ odbędzie się  w formie spotkań z wychowawcami klas w szkole w następującym porządku: 

Godz. 6:30 – 8:00 – rozpoczynamy naukę w oddziałach przedszkolnych 0A, 0B, 0C

Godz. 9:00 – klasy A

1a – sala 37 / godz. 9:30 – spotkanie z rodzicami (dzieci pod opieką innych nauczycieli)

Więcej

Klasy pierwsze

Prosimy Rodziców o zapoznanie się z poniższymi informacjami:

Spotkanie uczniów i rodziców z wychowawcami w dniu rozpoczęcia roku szkolnego:

9:00 – klasa 1A (9:30 – 10:00 – spotkanie z rodzicami)

10:00 – klasa 1B (10:30 – 11:00- spotkanie z rodzicami)
Wyprawka:

LINK

Listy dzieci

W roku szkolnym 2020/21 utworzone zostają 2 oddziały klas pierwszych: 1A, 1B.

Jakiekolwiek zmiany w składach zespołów klasowych możliwe są jedynie na zasadzie wymiany pomiędzy dziećmi z klas A i B.

 

Więcej

Odbiór zaświadczeń

Informacja dla absolwentów – ucz. klas VIII

Od dn. 31.07. w sekretariacie szkoły można odbierać zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty.

Zaświadczenie może być odebrane przez ucznia kl. VIII, rodziców lub osobę pisemnie przez rodzica upoważnioną.

Sekretariat jest czynny codziennie w godz. 8.00 – 13.00.

 

Więcej

Sekretariat

W dniach 1. – 30.07.2020 trwa remont pomieszczeń biurowych w szkole.

W związku z powyższym sekretariat w ww. dniach będzie niedostępny.

Dyżur w sprawach pilnych – po telefonicznym zgłoszeniu tel. 508 797476.

Korespondencja w sprawach bieżących:

zsrzaska.sekretariat@gmail.com
sprzaska.sekretariat@gmail.com
sprzaska@gmail.com

Korespondencja z dyrekcją poprzez LIBRUS.

Więcej

Zakończenie roku 2019/2020

Drodzy Uczniowie!

Zwykle z niecierpliwością czekaliśmy wszyscy na ten dzień – dzień zakończenia Roku Szkolnego, dla ósmoklasistów – dzień zakończenia szkoły podstawowej.

Uroczysta akademia, występy artystyczne, uściski dłoni, pożegnania z nauczycielami, kolegami…

Niestety w tym roku musi być inaczej…

Pandemia pokrzyżowała nam wszystkim szyki i zmusiła do zmiany planów. Wszyscy musieliśmy i nadal musimy się podporządkować zasadom bezpieczeństwa.

Mimo to, spójrzmy na mijający rok optymistycznie.

Więcej

Wyniki rekrutacji do klasy dwujezycznej

Lista kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik sprawdzianu predyspozycji językowych:

WYNIKI

Zgodnie z harmonogramem rekrutacji w dniach 26.06. – 29.06.2020 do godz. 15:00 należy:

  • dostarczyć świadectwo ukończenia klasy VI (dotyczy jedynie uczniów spoza szkoły)
  • złożyć potwierdzenie woli uczęszczania do klasy dwujęzycznej (załącznik na stronie lub w sekretariacie).

W dniu jutrzejszym zostaną wysłane Rodzicom kandydatów drogą elektroniczną indywidualne wyniki dzieci.

 

 

Więcej

Zakończenie roku

Szanowni Państwo,

zbliża się dzień zakończenia roku szkolnego – 26.06.2020 r.

Proszę o zapoznanie się z jego organizacją (załącznik).

Zgodnie z wszelkimi zaleceniami GIS, MEN i gminnego sztabu kryzysowego w tym roku nie będzie ogólnej wspólnej uroczystości.
Rozdanie świadectw odbędzie się w reżimie sanitarnym zgodnie z obowiązującymi zasadami bezpieczeństwa.

Uczniowie / rodzice  mogą odebrać świadectwo (dyplomy / nagrody etc.) na spotkaniach z wychowawcami o określonej godzinie i w ściśle określonym miejscu w szkole.

Więcej

klasa dwujęzyczna

Szanowni Państwo,

Sprawdzian predyspozycji i kompetencji dla kandydatów do klasy siódmej dwujęzycznej odbędzie się zgodnie z harmonogramem, tj. w czwartek, 4.06.2020 r.:

godz. 14:00 – test predyspozycji językowych (test pisany w j. pol) – czas pisania 50 min.
godz. 15:00 – test kompetencji językowych (j.ang) – czas pisania 50 min.

Sprawdziany te zostaną przeprowadzone wg analogicznych procedur, jak egzaminy ósmoklasisty.
Procedury te wynikają z rozporządzeń, zaleceń MEN, wytycznych GIS i CKE.

Poniżej przesyłam Państwu procedurę – proszę o zapoznanie się:
https://liblink.pl/4N7CnSJYJA

Ponadto każdy uczeń zgłasza się do szkoły z podpisanym przez rodzica oświadczeniem:
https://liblink.pl/1inHmxuGMu

Więcej

Święto Szkoły

Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice!

Na dzisiejszy dzień były zaplanowane uroczystości związane z obchodami Święta Szkoły.

W obecnej sytuacji musimy uczcić tą okoliczność w inny sposób – każdy wychowawca spotka się online ze swoją klasą i wspólnie będziecie uczestniczyć w prezentacji, wspominając postać naszej patronki – Wandy Rutkiewicz oraz rozwiązując różne ciekawe wyzwania.

Za przygotowanie materiałów serdecznie dziękuję nauczycielom: p. Barbarze Mieleckiej, p. Ewelinie Trzasce, p. Joannie Szpili-Szczypce i p. Przemysławowi Bielowi.

Przy okazji tego święta pragnę podziękować wszystkim Przyjaciołom naszej szkoły – osobom nam życzliwym, które wspierają i doceniają nasze działania na co dzień.

Życzę wszystkim dalszej wytrwałości i zdrowia

Monika Musiał-Taźbirek

https://liblink.pl/f4x6wYn83c

Więcej

Komunikat dyrektora GZEAS

Szanowni Mieszkańcy,

Mając na uwadze aktualne działania administracji rządowej i samorządowej zmierzające w kierunku stopniowej likwidacji ograniczeń dostępu obywateli do usług świadczonych przez instytucje publiczne, zdecydowaliśmy o zakończeniu czasowego zawieszenia bezpośredniej obsługi stron w Urzędzie Gminy Zabierzów oraz GZEAS w Zabierzowie od dnia 4 maja 2020 r.

Z uwagi na fakt, iż na terenie Rzeczpospolitej Polskiej nadal obowiązuje stan epidemii, w trosce o Państwa zdrowie, a także zdrowie pracowników, zdecydowaliśmy o zmianie formuły dostępu do Urzędu Gminy Zabierzów oraz GZEAS w Zabierzowie.

Podstawową formą załatwiania spraw urzędowych nadal pozostaje komunikacja elektroniczna (mail: zabierzow@zabierzow.org.pl; gzeas@zabierzow.org.pl) lub telefoniczna. Od dnia 4 maja 2020 r. osobiste stawiennictwo w Urzędzie Gminy oraz GZEAS w Zabierzowie, będzie możliwe wyłącznie po dokonaniu wcześniejszej, telefonicznej rezerwacji wizyty. W budynku Urzędu Gminy i GZEAS, przygotowano specjalnie zabezpieczone stanowiska, bezpośredniej obsługi stron.

Więcej

Rekrutacja – listy przyjętych

Szanowni Państwo,

poniżej listy przyjętych dzieci do oddziałów przedszkolnych i do klas pierwszych w Szkole Podstawowej w Rząsce.

 

Lista dzieci przyjętych do oddziałów przedszkolnych

 

Lista dzieci przyjętych do klas pierwszych

Więcej

Komunikat

Szanowni Państwo, drodzy Uczniowie,

okres kształcenia na odległość został przedłużony do dnia 26 kwietnia 2020 r.

Egzaminy ósmoklasisty, które miały się odbyć w dniach 21-23 kwietnia 2020, zostają przełożone na inny termin, o którym dowiemy się z wyprzedzeniem 3-4 tygodniowym.

Po przerwie świątecznej wracamy więc do kształcenia na odległość – oddziały przedszkolne od wtorku – 14.04.2020, uczniowie klas I-VIII od środy – 15.04.2020.

Wszystkiego dobrego,
Monika Musiał-Taźbirek

Więcej
Starsze aktualności

Zapraszamy do kontaktu z nami

Szkoła Podstawowa im. Wandy Rutkiewicz w Rząsce

ul. Krakowska 122, Rząska
30-199 KRAKÓW

+48 12 637 93 90
+48 12 638 55 40

sprzaska.sekretariat@gmail.com