Legitymacja
Legitymacje szkolne
E-LEGITYMACJE od roku szkolnego 2024/2025 obowiązują nowe legitymacje szkolne w wersji plastikowej.
Wszystkie do tej pory wydane legitymacja SĄ WAŻNE.
Zmiana dotyczy nowo wydawanych legitymacji (nowo przyjęci uczniowie oraz duplikaty legitymacji)
PROCEDURA WYDAWANIA NOWYCH LEGITYMACJI: (nowo przyjęci)
-
- Rodzic wgrywa elektroniczną wersję zdjęcia do legitymacji poprzez portal LIBRUS (widok alternatywny, zakładka zdjęcia do legitymacji)
- Sekretariat akceptuje zdjęcie, po czym uruchamia proces realizacji legitymacji
PROCEDURA WYDAWANIA DUPLIKATÓW LEGITYMACJI: (zgubiona/ zniszczona -jeśli zniszczona należy okazać)
-
- Rodzic pisze podanie skierowane do Dyrektora szkoły o wyrobienie duplikatu legitymacji, wniosek o wydanie duplikatu do pobrania,
- Wnosi opłatę skarbową 9,00 zł przelewem na konto szkoły: 33 8591 0007 0030 0155 5732 0002 Tytułem: duplikat, imię nazwisko, klasa
- Dostarcza podanie wraz z potwierdzeniem przelewu do sekretariatu.
- Przesyła zdjęcie do legitymacji poprzez portal LIBRUS (widok alternatywny, zakładka zdjęcie do legitymacji).
- Po akceptacji zdjęcia uruchamiany jest proces realizacji duplikatu legitymacji.
M-LEGITYMACJA jest to część aplikacji mObywatel. Dodatkowa możliwość legitymacji w urządzeniu mobilnym.
Z mobilnej wersji legitymacji będzie można korzystać w tych samych sytuacjach, co w przypadku „tradycyjnych” dokumentów.
„Mobilna” legitymacja będzie mogła być wydana uczniowi, któremu uprzednio wydano legitymację szkolną (papierową bądź plastikową). Okres ważności mLegitymacji będzie tożsamy z okresem ważności wydanej uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej (przedłużenie ważności wspomnianych legitymacji wymagało będzie ponownego wydania mLegitymacji).
mLegitymacja będzie unieważniana przez szkołę w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja na wniosek rodzica.
PROCEDURA WYDAWANIA M-LEGITYMACJI
Co należy zrobić?
-
- Pobrać wniosek, wypełnić i dostarczyć do sekretariatu uczniowskiego. Wniosek do pobrania tutaj
- Dostarczyć wniosek do sekretariatu uczniowskiego oraz przesłać zdjęcie za pomocą portalu librus (widok alternatywny, zakładka zdjęcie do legitymacji). Zdjęcie musi spełniać wymogi zdjęcia dokumentowego (format JPG lub JPEG, wymiar: minimum 480×600 pikseli, maksimum: 1440×1800 pikseli, maksymalny rozmiar pliku: 1MB, nazwa pliku: imię_nazwiko_klasa).
- Oczekiwać w dzienniku elektronicznym informacji o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel (osobisty odbiór rodzica/opiekuna prawnego w sekretariacie uczniowskim).
- Zainstalować aplikację mObywatel ze sklepu Google Play lub Apps Store
- W usłudze mLegitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.
Załączniki:
Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel Pobierz
Instrukcja instalacji mLegitymacji dla uczniów Pobierz
Wniosek o wydanie mLegitymacji Pobierz
Wniosek o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej Pobierz
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych Pobierz