Legitymacja

Legitymacje szkolne

E-LEGITYMACJE od roku szkolnego 2024/2025 obowiązują nowe legitymacje szkolne w wersji plastikowej.  

Nowe legitymacje szkolne. Legitymacja jak dowód osobisty! Jak będą ...

Wszystkie do tej pory wydane legitymacja SĄ WAŻNE.
Zmiana dotyczy nowo wydawanych legitymacji (nowo przyjęci uczniowie oraz duplikaty legitymacji)


PROCEDURA WYDAWANIA NOWYCH LEGITYMACJI: (nowo przyjęci)

    1. Rodzic wgrywa elektroniczną wersję zdjęcia do legitymacji poprzez portal LIBRUS (widok alternatywny, zakładka zdjęcia do legitymacji)
    2. Sekretariat akceptuje zdjęcie, po czym uruchamia proces realizacji legitymacji

 

PROCEDURA WYDAWANIA DUPLIKATÓW LEGITYMACJI: (zgubiona/ zniszczona -jeśli zniszczona należy okazać)

    1. Rodzic pisze podanie skierowane do Dyrektora szkoły o wyrobienie duplikatu legitymacji, wniosek o wydanie duplikatu do pobrania,
    2. Wnosi opłatę skarbową 9,00 zł przelewem na konto szkoły: 33 8591 0007 0030 0155 5732 0002 Tytułem: duplikat, imię nazwisko, klasa
    3. Dostarcza podanie wraz z potwierdzeniem przelewu do sekretariatu.
    4.  Przesyła zdjęcie do legitymacji poprzez portal LIBRUS (widok alternatywny, zakładka zdjęcie do legitymacji).
    5. Po akceptacji zdjęcia uruchamiany jest proces realizacji duplikatu legitymacji.

 

M-LEGITYMACJA    jest to część aplikacji mObywatel. Dodatkowa możliwość legitymacji w urządzeniu mobilnym. 

Z mobilnej wersji legitymacji będzie można korzystać w tych samych sytuacjach, co w przypadku „tradycyjnych” dokumentów. 

„Mobilna” legitymacja będzie mogła być wydana uczniowi, któremu uprzednio wydano legitymację szkolną (papierową bądź plastikową). Okres ważności mLegitymacji będzie tożsamy z okresem ważności wydanej uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej (przedłużenie ważności wspomnianych legitymacji wymagało będzie ponownego wydania mLegitymacji).

mLegitymacja będzie unieważniana przez szkołę w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja na wniosek rodzica.

 

PROCEDURA WYDAWANIA M-LEGITYMACJI

Co należy zrobić?

    1. Pobrać wniosek, wypełnić i dostarczyć do sekretariatu uczniowskiego. Wniosek do pobrania tutaj
    2. Dostarczyć wniosek do sekretariatu uczniowskiego oraz przesłać zdjęcie za pomocą portalu librus (widok alternatywny, zakładka zdjęcie do legitymacji). Zdjęcie musi spełniać wymogi zdjęcia dokumentowego (format JPG lub JPEG, wymiar: minimum 480×600 pikseli, maksimum: 1440×1800 pikseli, maksymalny rozmiar pliku: 1MB, nazwa pliku: imię_nazwiko_klasa). 
    3. Oczekiwać w dzienniku elektronicznym informacji o odbiorze kodu QR i kodu aktywacyjnego do aplikacji mObywatel (osobisty odbiór rodzica/opiekuna prawnego w sekretariacie uczniowskim). 
    4.  Zainstalować aplikację mObywatel ze sklepu Google Play lub Apps Store
    5.  W usłudze mLegitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać kod aktywacyjny mLegitymacji.

 

Załączniki:

Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel    Pobierz

Instrukcja instalacji mLegitymacji dla uczniów Pobierz

Wniosek o wydanie mLegitymacji Pobierz 

Wniosek o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej Pobierz

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych Pobierz

Skip to content Back to top